Driftsmeddelelser, IT-servicevinduer og systemarbejde

På denne side kan du finde information om driftsmeddelelser, IT-servicevinduer og systemarbejde.

Du ser målrettet indhold for:

Aktuelle driftsmeddelelser

Der er i øjeblikket ingen aktuelle driftsmeddelelser.

Akut systemarbejde eller driftsforstyrrelser

Det kan fra tid til anden være nødvendigt at udføre et akut systemarbejde, der kan forårsage driftsforstyrrelser på et eller flere af VIAs centrale IT-systemer/IT-tjenester.
Driftsmeddelelser og status i forbindelse hermed, udmeldes på MitVIA (på dansk og på engelsk).
Er der tale om driftsforstyrrelser på IT-systemer/IT-tjenester, der kun benyttes af medarbejdere i VIA, findes driftsmeddeleler og status alene på VIAs Medarbejderportal.

Planlagte servicevinduer

Servicevinduer er et på forhånd aftalt tidsrum, hvor IT og digitalisering, som leverandør af brugerydelser, har mulighed for at udføre opgaver på de centrale IT-systemer. De aftalte servicevinduer bruges til omfattende opgaver indenfor opgradering af software, installation af nyt udstyr eller omlægning af driften samt netværksforbindelser. Arbejdet udføres for hele tiden at sikre en høj driftsstabilitet.
Servicevinduer indgår ikke i beregningen af den samlede oppetid på VIAs samlede IT-systemer.
IT og digitalisering tilstræber, at udmelding i forbindelse med planlagte servicevinduer sker mindst 14 dage i forvejen.
Driftsmeddelelser og status i forbindelse hermed, udmeldes på MitVIA (på dansk og på engelsk).
Er der tale om servicevinduer på IT-systemer/IT-tjenester, der kun benyttes af medarbejdere i VIA, findes driftsmeddelelser og status alene på VIAs Medarbejderportal.

Faste servicevinduer

Faste servicevinduer på VIAs centrale IT-systemer foregår første torsdag i måneden mellem kl. 16 og 20.
Brugerne kan normalt tilgå VIAs centrale IT-systemer i dette tidsrum, men skal være forberedte på, at et eller flere it-systemer kan være ustabile i perioden.
IT og digitalisering vælger dette faste tidspunkt en gang om måneden, så medarbejdere og studerende kan indrette arbejdet derefter. Tidspunktet er valgt, så vi forstyrrer IT-brugerne mindst muligt.
Udmelding i forbindelse med faste servicevinduer sker 14 dage i forvejen.
Driftsmeddelelser og status i forbindelse hermed, udmeldes på MitVIA (på dansk og på engelsk) samt på VIAs Medarbejderportal.

 

Kontakt